МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КЗ «ХУСТСЬКИЙ БАЗОВИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
«Фармація»
Галузь знань 22 Охорона здоров’я
Спеціальність 226 Фармація,промислова фармація
Кваліфікація: асистент фармацевта
Освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр з фармації
РОЗГЛЯНУТО
на засіданні педагогічної ради
Протокол №5
від « 15 » серпня 2022 року
Хуст 2022 р.
ЛИСТ-ПОГОДЖЕННЯ
Освітньо-професійної програми підготовки фахового молодшого бакалавра зі спеціальності 226Фармація,промислова фармація,освітньо-кваліфікаційний рівень : фаховий молодший бакалавр
ПЕРЕДМОВА
Освітньо-професійна програма «Фармація,промислова фармація» підготовки фахівців фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр» розроблена відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145-VIІI, Закону України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 р. №2745-VIII, наказу Міністерства економіки України від 25 жовтня 2021 року 810-21 «Про затвердження Зміни №10 до національного класифікатора ДК003:2010», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01.07. 2021року №1316 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 28 жовтня 2002року №385», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.08.2021р. за №1061/36683, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 18 .10.2021 р. №2242 «Про затвердження Змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30.12.2015 р. № 1187, постанови Кабінету Міністрів України «Про атестацію здобувачів ступеня фахової передвищої освіти та ступенів вищої освіти на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях у формі єдиного державного кваліфікаційного іспиту» від 19.05.2021р. № 497, наказу Міністерства охорони здоров’я України «Перелік посад фахівців з фармацевтичною освітою (асистентів фармацевтів) у закладах охорони здоров’я» від 01.07.2021 р. № 1316
Розроблено робочою групою КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради у складі:
- Пригара Олександр Михайлович– голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, заступник директора з навчально-виховної роботи Закарпатського базового державного медичного коледжу.
- Скундзя Наталія Юрівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, викладач циклової комісії загальноосвітньої підготовки, викладач фармацевтичної та органічної хімії.
- Кушнірик Євгенія Василівна – член робочої групи, спеціаліст І категорії, викладач циклової комісії природничо-наукової підготовки, технології ліків, організації та економіки фармації,фармакогнозії.
- Фединець ІлонаШандорівна– член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, базовий методист, викладач фармакології.
- Бурак Єлизавета Амброзівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, «старший викладач», голова циклової комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки.
6.Гінцяк Беатриса Володимирівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії,викладач-методист голова циклової комісії внутрішньої медицини та неврології.
ВНЕСЕНО цикловою комісією фундаментальних дисциплін КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради
РОЗГЛЯНУТО та схвалено на засіданні педагогічної ради КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради
(протокол № 5 від 15.08.2022
року), як тимчасовий документ до введення стандартів вищої освіти за
спеціальністю. Освітньо-професійна програма є нормативним документом, у якому
визначено передумови доступу до навчання за цією програмою, нормативний термін
та зміст навчання, перелік навчальних дисциплін та логічна послідовність їх
вивчення, кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання цієї програми,
нормативні форми державної атестації, а також перелік загальних та спеціальних
(фахових) компетентностей, сформульований у термінах результатів навчання, та
вимоги до контролю якості вищої освіти та професійної підготовки фахівця
освітньо- кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста галузі знань 22 Охорона
здоров’я спеціальності 226 Фармація,промислова фармація.
- Профіль освітньо-професійної програми зі спеціальності
226 Фармація,промислова фармація
1 – Загальна інформація | |
Повна назва закладу фахової передвищої освіти | КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради |
Рівень освіти, освітньопрофесійний ступінь та назва кваліфікації мовою оригіналу | Рівень вищої освіти – фахова перед вища освіта Освітньо-професійна ступінь – фаховий молодший бакалавр Галузь знань – 22 Охорона здоров’я Спеціальність – 226 Фармація,промислова фармація Освітньо-професійна програма – Фармація Професійна кваліфікація – асистент фармацевта, присвоюється державною екзаменаційною комісією за результатами державної кваліфікаційної атестації |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма Фармація |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом фахового молодшого бакалавра, одиничний, 120 кредитів ЄКТС за ОПП, термін навчання 2роки 10 місяців |
Наявність акредитації | Відсутня |
Цикл/рівень | НРК України – 5 рівень |
Передумови | Наявність базової загальної середньої освіти. Абітурієнти повинні мати державний документ про освіту встановленого зразка. Умови вступу визначаються «Правилами прийому до, КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради затвердженими у встановленому порядку |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | Термін дії освітньої програми – до 01.07.2025 |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | Htt e-mail: zbdmk 143@ukr.net |
2 – Мета освітньо-професійної програми | |
Забезпечити загальнокультурну та професійно орієнтовану підготовку здобувача вищої освіти ступеню фаховий молодший бакалавр, визначити обсяг спеціальних знань, умінь та навичок, достатніх для вирішення типових задач діяльності фахівця на відповідній посаді, включаючи виготовлення ліків, їх зберігання, контроль якості, доставку, розподіл, видачута регулювання забезпечення лікарськими засобами | |
3 – Характеристика освітньо-професійної програми | |
Предметна область (галузь знань, спеціальність) | 22Охорона здоров’я 226 Фармація,промислова фармація Програма орієнтована на формування у здобувачів компетентностей щодо набуття глибоких знань, умінь та навичок зі спеціальності 226 Фармація,промислова фармація. Об’єкти вивчення та діяльності: лікарські засоби, їх виробництво (виготовлення) та контроль якості в умовах аптеки, обіг лікарських засобів та інших товарів аптечного асортименту. Цілі навчання:підготовка фахівців, здатних вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері обігу лікарських засобів та інших товарів аптечного асортименту, виробництва (виготовлення) та контролю якості ліків в умовах аптеки. Теоретичний зміст предметної області: поняття, категорії, концепції, принципи, положення фармацевтичної діяльності з питань виробництва (виготовлення), контролю якості та обігу лікарських засобів в умовах аптеки. Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, професійні методики і технології, застосування яких дозоляє вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері обігу лікарських засобів та інших товарів аптечного асортименту, виробництва (виготовлення) та контролю якості ліків в умовах аптеки. Інструменти та обладнання: інформаційно-комунікаційні системи, прилади та обладнання для проведення фахової та професійної діяльності. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна програма фахового молодшого бакалавра орієнтує на майбутнью професійну діяльність |
Основний фокус освітньої програми | Акцент робиться на формуванні та розвитку професійних компетентностей у сфері фармацевтичної галузі з урахуванням специфіки роботи. |
Особливості програми | Реалізується при поєднанні теоретичної та практичної (у малих групах) підготовки, відпрацюванні практичних навичок під час практичного навчання під керівництвом викладача в навчальних кабінетах, лабораторіях та аптечних закладах. |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання | |
Придатність до працевлаштуванння | Після підготовки за данною освітньою професійною програмою фахівець здатний виконувати наступні види діяльності, зазначені в галузі економіки (КВЕД 003: 2010 (зі змінами)): які викладені в довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я» ( п.46) Фахівець може займати первинні посади: 3228 Асистент фармацевта |
Подальше навчання | Має право продовжити навчання на першому ( бакалаврському) , другому ( магістерському) рівнях вищої освіти; підвищувати кваліфікацію в системі післядипломної освіти |
5 – Викладання та оцінювання | |
Викладання та навчання | Використовується студенто-центрований,проблемно-орієнтований, професійно-орієнований, комунікативний, міждисциплінарний підходи до навчання. Навчання здійснюється під час лекційних, практичних та семінарських занять, самостійної позааудиторної роботи з використанням сучасних інформаційних технологій навчання, консультацій з викладачами, різних видів практик. |
Оцінювання | Поточний контроль, семестровий контроль та державна атестація здобувачів ступеня фахового молодшого бакалавра,що здійснюється у формі ЄДКІ (єдиного державного кваліфікаційного іспиту), який проводиться в два етапи: 1 етап теоретичний – тестовий іспит, 2 етап практичний – практично орієнтований іспит . Система оцінювання рівня знань здобувачів освіти проводиться за 4-бальною шкалою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Система оцінювання: 4-х бальна шкала ( «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно» |
6 – Програмні компетентності | |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі у фармацевтичній галузі, або у процесі навчання, що передбачаєзастосування положень і методів відповідної науки і характеризується певною невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК 1. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. ЗК 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 3. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми, генерувати ідеї. ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 5. Навики здійснення безпечної діяльності та охорони навколишнього середовища, розуміння необхідності та дотримання правил безпеки життєдіяльності. ЗК 6. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконаних робіт. ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні і комунікативні технології. ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу інформації. ЗК 9. Здатність до міжособистісної взаємодії та командної роботи. ЗК 10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 11. Здатність до адаптації та дії в нових ситуаціях. ЗК 12. Здатність вчитися і бути сучасно навченим. |
Спеціальні фахові компетентності спеціальності (ФК) | ФК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України та рекомендацій Міжнародної фармацевтичної федерації. ФК 2. Здатність брати участь у виробничій діяльності аптек щодо виготовлення лікарських засобів за рецептами лікарів і замовленнями лікувально-профілактичних закладів. ФК 3. Здатність організовувати, забезпечувати і проводити контроль якості лікарських засобів у відповідності з вимогами Державної фармакопеї України та чинної нормативної документації. ФК 4. Здатність брати участь у виробництві лікарських засобів в умовах фармацевтичних підприємств, включаючи вибір технологічного процесу відповідного обладнання згідно з вимогами Належної виробничої практики (GMP). ФК 5. Здатність організовувати та проводити заготівлю лікарської рослинної сировини з урахуванням раціонального використання ресурсів лікарських рослин, прогнозувати та обґрунтовувати шляхи вирішення проблеми збереження, охорони та відтворення лікарських рослин відповідно до правил Належної практики культивування та збирання вихідної сировини рослинного походження (GACP). ФК 6. Здатність організовувати діяльність аптеки із забезпечення населення та закладів охорони здоров’я лікарськими засобами, виробами медичного призначення відповідно до вимог Належної аптечної практики та нормативно-правових актів у сфері державного нагляду. ФК 7. Здатність організовувати систему звітності та обліку (управлінського, статистичного, бухгалтерського та фінансового) в аптечних закладах, здійснювати товарознавчий аналіз, адміністративне діловодство, документування та управління якістю згідно з нормативно-правовими актами України. ФК 8. Здатність забезпечувати належне зберігання лікарських засобів та виробів медичного призначення відповідно до їх фізико-хімічних властивостей та правил Належної практики зберігання (GSP) в закладах охорони здоров’я. ФК 9. Здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання завдань, пов’язаних з етапами обігу лікарських засобів в умовах закладів, установ та підприємств (виробництв) фармацевтичної галузі незалежно від форм власності. |
ФК 10. Здатність розробляти, впроваджувати та застосовувати підходи менеджменту в професійній діяльності аптечних закладів відповідно до принципів Належної практики фармацевтичної освіти та Глобальної рамки FIP. ФК 11. Здатність використовувати основні положення маркетингу у сфері лікарського забезпечення населення. ФК 12. Здатність здійснювати домедичну допомогу хворим та постраждалим у екстремальних ситуаціях. ФК 13. Здатність здійснювати фармацевтичну опіку під час вибору та відпуску безрецептурного лікарського засобу. ФК 14. Здатність проводити санітарно-просвітницьку роботу серед населення з метою профілактики захворювань та поліпшення здоров’я. ФК 15. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності до вимог санітарно-гігієнічного режиму, охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки. | |
7 – Програмні результати навчання | |
Знання та розуміння | ПРН 1. Знання про суспільні науки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання історії фармації, економіки та права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. ПРН 2. Знання основних нормативних документів з питань охорони здоров’я, функціонування аптечних (фармацевтичних) підприємств різних форм власності і господарювання. ПРН 3. Знання особливостей забезпечення населення та лікувально-профілактичних закладів лікарськими засобами в сучасних умовах. ПРН 4. Розуміння основних понять фармакоекономіки. ПРН 5. Знання основних принципів внутрішньогосподарського обліку та звітності. ПРН 6. Знання класифікації та номенклатури лікарських засобів, розуміння механізму їх дії, фармакодинаміки, показання, протипоказання, побічної дії. ПРН 7. Знання класифікації ЛР та ЛРС за хімічним складом біологічно активних речовин та загальних правил заготівлі ЛРС. ПРН 8. Знання та розуміння теоретичних основ технології виготовлення різних за формою лікарських засобів. ПРН 9. Знання номенклатури лікарських засобів промислового виробництва, їх загальної характеристики, умов зберігання. ПРН 10. Знання та розуміння теоретичних основ методів хімічного, фізико-хімічного та фармацевтичного аналізів. ПРН 11. Знання та розуміння основних принципів менеджменту та маркетингу, які застосовуються у фармацевтичній галузі. ПРН 12. Знання загальних принципів надання першої долікарської допомоги в разі нещасних випадків і гострих станів; права і обов’язки фармацевтів у цих ситуаціях. ПРН 13. Знати та дотримуватись норм санітарно-гігієнічного режиму, вимог техніки безпеки при здійсненні професійної діяльності. |
Застосування знань та розуміннь | ПРН 14. Проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах; ідентифікувати майбутню професійну діяльність як соціально значущу для здоров’я людини. |
ПРН 15. Застосовувати знання з загальних та фахових дисциплін у професійній діяльності. ПРН 16. Уміння демонструвати письмову та усну комунікації державною мовою. ПРН 17. Уміти планувати та реалізовувати професійну діяльність на основі нормативно-правових актів України та рекомендацій належних фармацевтичних практик. ПРН 18. Здійснювати комплекс організаційно-управлінських заходів щодо забезпечення населення та закладів охорони здоров’я лікарськими засобами. ПРН 19. Уміти здійснювати всі види обліку в аптечних закладах, адміністративне діловодство. ПРН 20. Уміння готувати лікарські засоби, включаючи вибір лікарської форми, обґрунтування технології та вибір обладнання відповідно до правил Належних практик. ПРН 21. Уміти контролювати якість лікарських засобів під час їх приймання, зберігання, виготовлення та відпуску. ПРН 22. Уміти використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, працювати в комп’ютерних мережах та створювати бази даних і використовувати Інтернет-ресурси. ПРН 23. Уміти надавати першу долікарську допомогу при невідкладних станах. | |
Формування суджень | ПРН 24. Аргументувати інформацію для прийняття рішень, нести відповідальність за них у стандартних і нестандартних професійних ситуаціях. ПРН 25. Аргументувати та оцінювати фактори, які впливають на технології виготовлення лікарських засобів. ПРН 26. Визначати та оцінювати фактори, які впливають на професійну діяльність у відповідності до вимог санітарно- гігієнічного режиму, охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки. ПРН 27. Демонструвати здатність аналізувати та прогнозувати основні економічні показники діяльності фармацевтичних підприємств (виробництв) відповідно до чинного законодавства України. |
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми | |
Кадрове забезпечення | Реалізацію осітньо-професійної програми зі спеціальності забезпечують педагочні працівники з повною вищою освітою відповідного профілю і напряму дисциплін, що викладаються, які мають необхідний стаж педагогічної роботи та практичний досвід. Під час організації навчального процесу можуть залучатися професіонали з досвідом дослідницької, управлінської, інноваційної, творчої роботи та/або роботи за фахом. |
Матеріально- технічне забезпечення | Кількість кабінетів і лабораторій та їх назви визначається навчальним планом зі спеціальності. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів та лабораторій включає обладнання згідно з діючими нормами оснащення. Значна кількість кабінетів та лабораторій забезпечена мультмедійними системами та компютерами. Кабінети і лабораторії паспортизовані. |
Інформаційне та навчально- методичне забезпечення | Програма забезпечується навчально-методичними комплексами з усіх навчальних компонентів, до складу яких входять: типова навчальна та робоча програма навчальної дисципліни, методичні розробки теоретичних та практичних занять, матеріали для |
організації самостійної позааудиторної роботи студентів, матеріали контролю тощо. До програмного забезпечення входить електронний ресурс, представлений електронними підручниками та посібниками, комплексами навчальних відеофільмів, комп’ютерними програмами для проведення тестового контролю знань студентів, офіційний веб-сайт коледжу, на якому розміщена основна інформація про його діяльність. | |
9 – Академічна мобільність | |
Національна кредитна мобільність | Національна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту»,Закону «Про фахову передвищу освіту» та угодами між ДВНЗ «Ужгородський національний університет».Допускаються індивідуальні угоди про академічну мобільність для навчання та проведення досліджень в наукових установахУкраїни |
Міжнародна кредитна мобільність | Міжнародна мобільність,проведення зарахування результатів міжнародної мобільності здійснюється на підставі Закону «Про фахову передвищу освіту» |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Не проводиться |
2. Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність
2.1. Загальноосвітня підготовка
№ з/п | Найменування дисциплін | Кількість годин | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Базові предмети | 2183 | ||
1. | Українська мова | 140 | ДПА (ЗНО) |
2. | Українська література | 140 | Залік |
3. | Зарубіжна література | 80 | Залік |
4. | Іноземна мова | 280 | Залік |
5. | Історія України | 105 | Залік |
6. | Всесвітня історія | 70 | Залік |
7. | Громадянська освіта | Залік | |
основи правознавства * | 35 | Залік | |
основи економічної теорії * | 35 | Залік | |
8. | Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) | 210 | ДПА (ЗНО) |
9. | Біологія і екологія | 243 | ДПА (ЗНО) |
10. | Географія | 88 | Залік |
11. | Фізика і астрономія | 245 | Залік |
12. | Хімія | 197 | Залік |
13. | Фізична культура | 210 | Залік |
14. | Захист України | 105 | Залік |
Вибірково-обов҆язкові предмети | 175 | ||
15. | Інформатика (Основи медичної інформатики*) | 140 | Залік |
16. | Мистецтво (Культурологія*) | 35 | Залік |
Профільні предмети і спеціальні курси | 302 | ||
Профільні предмети: | |||
18. | Ботаніка | 52 | Залік |
19. | Неорганічна хімія | 128 | Залік |
Спеціальні курси: | |||
20. | Органічна хімія | 122 | Екзамен |
РАЗОМ | 2660 |
- 2.2. Перелік компонент ОПП
Код н\д | Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, практики) | Кількість кредитів ECTS | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Обов’язкові компоненти ОПП | |||
І. Дисципліни,які формують загальні компетентності | |||
ОК 1. | Культурологія | 2,0 | Залік |
ОК 2. | Фізичне виховання | 3,0 | Залік |
ОК 3. | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 2,0 | Залік |
ОК 4. | Іноземна мова за професійним спрямуванням | 4,0 | Залік |
ОК 5. | Основи правознавства | 2,0 | Залік |
ОК 6. | Історія України | 2,0 | Залік |
ОК 7. | Інформаційні технології у фармації | 3,0 | Залік |
ОК 8. | Анатомія з основами фізіології | 3,0 | Залік |
ОК 9. | Ботаніка | 2,0 | Залік |
ОК 10. | Неорганічна хімія | 4,0 | Екзамен |
ОК 11. | Органічна хімія | 4,0 | Залік |
ОК 12. | Основи мікробіології | 2,0 | Залік |
Разом : | 34,0 | ||
ІІ. Дисципліни,які формують спеціальні компетентності | |||
ОК 14. | Аналітична хімія | 3,0 | Залік |
ОК 15. | Латинська мова | 3,0 | Залік |
ОК 16. | Техніка лабораторних робіт | 3,0 | Залік |
ОК 17. | Безпека життєдіяльності та основи охорони праці та охорона праці в галузі | 3,0 | Екзамен |
ОК 18. | Військово-медична підготовка та медицина надзвичайних ситуацій | 3,0 | Залік |
ОК 19. | Фармацевтична хімія | 6,0 | Екзамен |
ОК 20. | Фармакогнозія | 8,0 | Екзамен |
ОК 21. | Технологія ліків | 9,0 | Екзамен |
ОК 22. | Фармакологія | 9,0 | Екзамен |
ОК 23. | Організація та економіка фармації | 9,0 | Екзамен |
Разом : | 56,0 | ||
Загальний обсяг обов’язкових компонент: | 90,0 | ||
Вибіркові компоненти ОПП | |||
І. Дисципліни,які формують загальні компетентності | |||
ВК 1. | Гігієна зосновами екології | 3,0 | Залік |
ВК2. | Соціологія | 3,0 | Залік |
ВК3. | Базова підтримка життєдіяльності | 3,0 | Залік |
ВК4. | Психічне здоров’я | 3,0 | Залік |
ВК 5 | Основи медичного та фармацевтичного товарознавства | 3,0 | Залік |
ВК 6 | Фармацевтична опіка | 3,0 | Залік |
Разом : | 6,0 | ||
ІІ. Дисципліни,які формують спеціальні компетентності | |||
ВК 7 | Лідерство та командна робота | 3,0 | Залік |
ВК 8 | Косметологія | 3,0 | Залік |
ВК 9 | Перша долікарська допомога | 3,0 | Залік |
ВК 10 | Основи менеджменту та маркетингу у фармації | 3,0 | Залік |
ВК 11 | Фармацевтична нутріціологія | 3,0 | Залік |
ВК 12 | Основи технології косметичних засобів | 3,0 | Залік |
Разом : | 6,0 | ||
Загальний обсяг вибіркових компонент: | 12,0 | ||
Екзаменаційна сесія | 5 | ||
ОК 24 | Виробнича, практика | 6 | |
ОК 25 | Переддипломна практика | 6 | |
ОК 26 | Єдиний державний кваліфікаційний іспит | 1 | |
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ | 120 | ||
- Розподіл кредитів обов’язкових та вибіркових компонентів ОПП між циклами підготовки
Цикли підготовки | Загальна кількість кредитів ECTS | Обов’язкові компоненти | Вибіркова частина |
1.1. Дисципліни,які формують загальні компетентності | 41,0 | 34,0 | 6,0 |
1.2. Дисципліни,які формують спеціальні компетентності | 61,0 | 56,0 | 6,0 |
1.3.Виробнича, переддипломна практики | 12,0 | 12,0 | – |
1.4. Екзаменаційна сесія | 5 | 5,0 | |
1,5. ЄДКІ | 1 | 1,0 | |
Усього | 120 | 108,0 | 12,0 |
Обов’язкові компоненти освітно-професійної програми становлять 90%, вибіркова частина – 10%.
3. ФОРМА АТЕСТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ
ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ. Атестація випускників за освітньо-професійною
програмою «Фармація» спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація»
проводиться у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту, який
складається з двох етапів: I етап – теоретичний; II етап -практичний. I етап ЄДКІ складається з тестових
завдань з дисциплін «Організація та економіка фармації», «Основи охорони праці
та ОПГ», «Технологія ліків», «Фармакологія», «Фармакогнозія», «Фармацевтична
хімія». II етап
складається з виконання практико-орієнтованих завдань з дисциплін:
«Фармакологія», «Технологія ліків», «Організація та економіка фармації». За результатами складання
теоретичного та практичного етапів ЄДКІ виставляється одна оцінка. У
відповідності до чинного законодавства України випускникам, які успішно
виконали освітньо-професійну програму та успішно пройшли атестацію, видається
диплом фахового молодшого бакалавра із присвоєнням кваліфікації «Асистент
фармацевта». Студентам, які за весь період навчання отримали підсумкові оцінки
5 (відмінно) не менше, ніж з 75 % усіх освітніх компонентів, передбачених
навчальним планом, склали атестацію випускників з оцінкою 5 (відмінно)
видається диплом фахового молодшого бакалавра з відзнакою. Невід’ємною частиною
диплома фахового молодшого бакалавра (диплому фахового молодшого бакалавра з
відзнакою) є додаток до диплома про фахову передвищу освіту європейського
зразка (DIPLOMA SUPPLEMENT). Атестація здійснюється відкрито і публічно.
4.1 Структурно-логічна схема ОПП
І КУРС | ІІ курс | ІІІкурс | ||||
І семестр | ІІ семестр | ІІІсеместр | ІVсеместр | V семестр | VІсеместр | |
Обов’язкові компоненти | ОК10 Ботаніка ОК 12. Органічна хімія. | ОК 3.Українська мова(за професійним спрямуванням) ОК 7. Інформаційні технології у фармації ОК 9. Анатомія з основами фізіології ОК 21. Латинська мова | ОК 10.Основи мікробіології ОК 11. Неорганічна хімія ОК 13.Аналітична хімія ОК 16 Техніка лабораторнич робіт ОК 20.Фармакогнозія ОК 21. Технологія ліків ОК 22. Фармакологія | ОК 2. Фізичне виховання ОК 4. Іноземна мова (за професійним спрямуванням) ОК 19. Фармацевтична хімія ОК 20.Фармакогнозія ОК 21. Технологія ліків ОК 22. Фармакологія ОК 23. Організація та економіка фармації | ОК 17. Безпека життєдіяльності ,основи охорони праці та охорона праці в галузі ОК 18.Військово-медична підготовката медицина надзвичайних ситуацій ОК 19. Фармацевтична хімія ОК 20.Фармакогнозія ОК 21. Технологія ліків ОК 22. Фармакологія ОК 23. Організація та економіка фармації | |
Вибіркові компоненти | ВК 2. Соціологія ВК 4. Психічне здоров’я ВК 5. Основи медичного та фармацевтичного товарознавства ВК 6.Фармацевтична опіка | ВК 1.Гігієна з основами екології ВК 3. Базова підтримка життєдіяльності | ВК 7. Лідерство і командна робота ВК 8. Косметологія ВК 9. Перша долікарська допомога | ВК 10. Фармацевтична нутріцологія ВК 11. Основи менеджменту та маркетингу у фармації ВК 12. Основи технології косметичних засобів | ||
Практична підготовка | ОК 24. Виробнича фармакогностична практика ОК 24. Виробнича пропедевтична практика | ОК 24. Виробнича технологічна практика ОК 25. Переддипломна практика | ||||
Атестація | ОК 26. Єдиний державний кваліфікаційний іспит | |||||
ОК1 | ОК2 | ОК3 | ОК4 | ОК5 | ОК6 | ОК7 | ОК8 | ОК9 | ОК10 | ОК11 | ОК12 | ОК13 | ОК14 | ОК15 | ОК16 | ОК17 | ОК18 | ОК19 | ОК20 | ОК21 | ОК22 | ОК23 | ВК 1 | ВК 2 | ВК 3 | ВК 4 | ВК 5 | ВК 6 | ВК 7 | ВК 8 | ВК 9 | ВК 10 | ВК 11 | ВК 12 | |
ЗК1 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК2 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК3 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК4 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |
ЗК5 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |
ЗК6 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК7 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК8 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК9 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК10 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК11 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК12 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ЗК 13 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
ФК1 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||
ФК2 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||||||||
ФК3 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||
ФК4 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||
ФК5 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |||||||||||||||||||
ФК6 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |||||||
ФК7 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||
ФК8 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |||||||||||||
ФК9 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||
ФК10 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х |
5 МАТРИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОГРАМНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КОМПОНЕНТАМ ОПП
ЗК – загальні компетентності; ФК – фахові компетентності; ОК – обов’язкові компоненти ОПП; ВК – вибіркові компоненти ОПП; х – компетентність, що набувається
6.МАТРИЦЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМНИХ РЕЗУЛЬТАТІВНАВЧАННЯ (ПРН)ВІДПОВІДНИМИ КОМПОНЕНТАМИ ОПП
ОК1 | ОК2 | ОК3 | ОК4 | ОК5 | ОК6 | ОК7 | ОК8 | ОК9 | ОК10 | ОК11 | ОК12 | ОК13 | ОК14 | ОК15 | ОК16 | ОК17 | ОК18 | ОК19 | ОК20 | ОК21 | ОК22 | ОК23 | ВК 1 | ВК 2 | ВК 3 | ВК 4 | ВК 5 | ВК 6 | ВК 7 | ВК 8 | ВК 9 | ВК 10 | ВК 11 | ВК 12 | |
ПРН1 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |||||||||||||||||||
ПРН2 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН3 | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН4 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||||
ПРН5 | х | х | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||
ПРН6 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||
ПРН7 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | Х | ||||||||||||||||
ПРН8 | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||
ПРН9 | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН10 | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН11 | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН12 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН13 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН14 | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН15 | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН16 | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН17 | х | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН18 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН19 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН20 | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||
ПРН21 | х | х | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН22 | х | х | х | х | х | х | х | ||||||||||||||||||||||||||||
ПРН23 | х | х | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ПРН24 | х |
ПРН – програмні результати навчання; ОК
– обов’язкові компоненти ОПП; ВК –
вибіркові компоненти ОПП