МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КЗ «ХУСТСЬКИЙ БАЗОВИЙ МЕДИЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ» ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА
«Акушерська справа»
Галузь знань 22 Охорона здоров’я
Спеціальність 223 Медсестринство
Кваліфікація: акушерка
Освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр
РОЗГЛЯНУТО
на засіданні педагогічної ради
Протокол №5
від « 15 » серпня 2022 року
Хуст 2022 р.
ЛИСТ-ПОГОДЖЕННЯ
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ
АКУШЕРСЬКА СПРАВА
ПЕРЕДМОВА
Освітньо-професійну програму розроблено на основі стандарту фахової перед вищої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.11.2021року за № 1202 «Про затвердження стандарту фахової перед вищої освіти зі спеціальності 223 Медсестринство,галузь знань 22 Охорона здоров’я освітньо-професійний ступінь-фаховий молодший бакалавр,а також у відповідності до:
-Постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості запровадження переліку галузей знань і спеціальностей ,за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти»№ 266 від 29.04.2015року «Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності»,затверджених Постановою Кабінету Міністрів України за № 1187 від 30.12.2015 року;
– Законів України «Про фахову передвищу освіту» № 2745 від 06.06.2019року, «Про освіту» від 05.09.2017року №2145.
Освітньо-професійна програма робочою групою КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради у складі:
1.Пригара Олександр Михайлович– голова робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, заступник директора з навчально-виховної роботи
2.Семен Лариса Дмитрівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, голова циклової комісії акушерства та педіатрії.
3.Лукач Іван Юрійович – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист,завідувач відділення Лікувальна справа,акушерська справа та фармація,промислова фармація.
4. Фединець Ілона Шандорівна– член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, базовий методист, викладач анатомії.
5.Бурак Єлизавета Амброзівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії, «старший викладач», голова циклової комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки.
6.Гінцяк Беатриса Володимирівна – член робочої групи, спеціаліст вищої категорії,викладач-методист голова циклової комісії внутрішньої медицини та неврології.
Рецензії,відгуки зовнішніх стейкхолдерів:
Пшеничний Анатолій Олександрович-Директор департаменту охорони здоров’я Закарпатської ОДА.
Болдіжар Олександр Олександрович –Д.м.н.,професор, декан медичного факультету Ужгородського національного університету.
Пристая Михайло Михайлович- директор КРП «Хустської ЦРЛ ім.Віцинського О.П.».
1.ОПИС ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ
ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 223 МЕДСЕСТРИНСТВО
ГАЛУЗІ ЗАНЬ 22 ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я
ОПП «АКУШЕРСЬКА СПРАВА»
Складові | Опис освітньої програми |
1 – Загальна інформація | |
Повна назва вищого навчального закладу | Комунальний заклад «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради |
Рівень освіти,освітньо-професійний ступінь та назва кваліфікації мовою оригіналу | Рівень освіти – фахова передвища Освітня кваліфікація– фаховий молодший бакалавр Професійна кваліфікація – акушерка, присвоюється державною екзаменаційною комісією за результатами державної кваліфікаційної атестації |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма Акушерська справа |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом молодшого спеціаліста, одиничний, 180 кредитів ЄКТС, термін навчання 2 роки 10 місяців |
Наявність акредитації | Відсутня |
Цикл/рівень | НРК України – 5 рівень |
Передумови | Наявність повної загальної середньої освіти. Абітурієнти повинні мати державний документ про освіту встановленого зразка. Умови вступу визначаються «Правилами прийому до Закарпатського базового державного медичного коледжу, затвердженими у встановленому порядку |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | До 01.07.2027 |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | e- mail: zbdmk 143@ukr.net |
2 – Мета освітньої програми | |
Забезпечити загальнокультурну та професійно орієнтовану підготовку здобувана вищої освіти ступеню молодший спеціаліст, визначити обсяг спеціальних знань, умінь та навичок, достатніх для вирішення типових задач діяльності фахівця на відповідній посаді, включаючи здатність використовувати теоретичні знання та практичні уміння для виконання втручань відповідно до клінічних протоколів та стандартів діяльності акушерки, надавати невідкладну допомогу при різних гострих станах, оцінювати вплив небезпечних чинників щодо ризику розвитку найпоширеніших захворювань | |
3 – Характеристика освітньої програми | |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | 22Охорона здоров’я. 223 Медсестринство. Об‘єкт вивчення та /або діяльності є: спостереження, догляд та надання допомоги вагітним, породіллям, дітям 1-го року життя, участь у моніторингу здоров’я населення, надання допомоги гінекологічним хворим, участь у плануванні сім’ї. Акушерська професійна діяльність ґрунтується на принципах етики та деонтології, постійного підвищення професійного рівня. Програма орієнтована на формування у здобувачів компетентностей щодо набуття глибоких знань, умінь та навичок зі спеціальності по наданню невідкладної долікарської допомогижінці при появі патологічних ознак під час вагітності ,в пологах та післяпологовому періоді.Оволодіння основними методами обстеження жінок. Цілі навчання:надання першої медичної допомоги жіночому населенню і новонародженим,виконання всіх видів втручань передбаченихпередбачених кваліфікаційними характеристиками фахівців галузі знань Охорони здоров’я спеціальності Медсестринство. Теоретичний зміст предметної області:примінення на практиці знання по охороні здоров’я жіночого населення,лікування та діагностики захворювань жінок на різних рівнях щодо здійснення професійної діяльності фахівців спеціальності 223 Медсестринство. Методи,методики та технології:анамнестичні, клінічні, лабораторні, інструментальні методи провадження діагностичного процесу, визначення провідних симптомів та синдромів, організація догляду за пацієнтами; технології діагностики, лікування та профілактики. Інструменти та обладнання: маніпуляційна техніка; найпоширеніші діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади для проведення фахової діяльності. |
Орієнтація освітньо-професійної програми | Освітньо-професійна програма базується на спеціальних знаннях,необхідних для реалізації професійних обов’язків акушерки,ґрунтовну теоретичну та практичну підготовку фахівців галузі охорони здоров’я. |
Основний фокус освітньо- професійної програми | Професійна підготовка в галузі знань22 Охорони здоров’я зі спеціальності 223 Медсестринство. Акцент робиться на формуванні та розвитку професійних компетентностей у сфері лікувальної справи з урахуванням специфіки роботи |
Особливості програми | Реалізується при поєднанні теоретичної та практичної (у малих групах) підготовки під керівництвом викладача |
4 – Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання | |
Придатність до працевлаштуванння | Після підготовки за даною освітньо-професійною програмою фахівець здатний виконувати зазначену професійну роботу і може займати первинні посади за Національним класифікатором України («Класифікатор професій» КВЕД ДК 009:2010): 86 Охорони здоров’я 86.1Діяльність лікарняних закладів Інша діяльність в сфері Охорони здоров’я 323 Медичні сестри та акушерки,що асистують професіоналам 3232 Акушерка Після закінчення навчання фахівцю присвоюється кваліфікація- акушерка,він здатен виконувати зазначену професійну роботу і може займати певну посаду: КГІ Професійна назва 3232 Акушерка,акушерка стаціонару 3231Сестра медична/брат медичний 3231Статистик медичний |
Подальше навчання | Випускники можуть продовжувати навчання для здобуття вищої освіти за освітнім ступенем бакалавра(перший рівень) та магістра (другий рівень),підвищувати кваліфікацію у системі післядипломної освіти та роботи за фахом. |
5 – Викладання та оцінювання | |
Викладання та навчання | Основні підходи до освітнього процесу:використовується студентоцентровний, проблемно-орієнтований, професійно-орієнований, комунікативний, міждисциплінарний підходи до навчання. Методи:Навчання здійснюється під час лекційних, практичних занять та навчальної практики, самостійної позааудиторної роботи з використанням сучасних інформаційних технологій навчання, консультацій з викладачами, різних видів практик. Технології:Інтерактивні,з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання. |
Оцінювання | Контроль знань, умінь, навичок, компетентностей здобувачів фахової передвищої освіти здійснюється у формі поточного (на семінарах, практичних та лабораторних заняттях) та підсумкового контролю – у формі усних та письмових екзаменів, заліків, заліків з різних видів практики. Атестація здобувачів ступеня фахового молодшого бакалавра здійснюється у формі ЄДКІ (єдиного державного кваліфікаційного іспиту), який проводиться в два етапи: 1 етап теоретичний – тестовий іспит, 2 етап практичний – практично орієнтований іспит . Система оцінювання рівня знань здобувачів освіти проводиться за 4-бальною шкалою: «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». |
6 – Програмні компетентності | |
Інтегральна компетентність | Здатність фахового молодшого бакалавра розв’язувати типові спеціалізовані задачі в певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів відповідної науки і характеризується певною невизначеністю умов. |
Загальні компетентності | ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу інформації. ЗК 2. Здатність до планування та організації власної діяльності. ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 4. Здатність використовувати інформаційні та комунікативні технології. ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконаних робіт. ЗК 6. Здатність до міжособистісної взаємодії. ЗК 7. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. ЗК 8. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми, генерувати ідеї. ЗК 9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 10.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. |
Спеціальні (фахові) компетентності | СК 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України та наказів МОЗ України, матеріалів ВООЗ. СК 2. Здатність використовувати теоретичні знання та практичні уміння, застосовувати акушерські навички при оцінці функціонального стану вагітної. СК 3. Здатність розпізнавати та інтерпретувати ознаки вагітності. СК 4. Здатність застосовувати акушерські навички(вміння) при надання допомоги при фізіологічних та патологічних пологах. СК 5. Здатність застосовувати сукупність навичок (умінь),медичних засобів,втручань та дій для здійснення патронажу вагітних,породіль,новонароджених та дітей пешого року життя. СК 6. Здатність усвідомлювати етичні елементи філософії сестринської справи. СК 7. Здатність ефективно застосовувати сукупність навичок(умінь)та медичних засобів ,втручань та дій при підготовці до діагностичних досліджень та взятті матеріалу для лабораторних досліджень СК 8. Здатність організовувати етапи сестринського процесу. СК 9. Здатність застосовувати практичні знання та вміння для при застосуванняі фармакологічних засобів. СК 10. Здатність ефективно застосовувати сукупність навичок(умінь) для лікування акушерсько-гінекологічних втручань. СК 11. Здатність здійснювати професійну діяльність у відповідності до вимог санітарно-протиепідемічного режиму та виконання заходів щодо профілактики внутрішньолікарняної інфекції. СК 12. . Здатність ефективно застосовувати сукупність навичок(умінь) для відновлення здоров’я у мирний та воєнний час. СК 13. Здатність проводити санітарно-просвітницьку роботу серед населення з метою профілактики захворювань та поліпшення здоров’я. СК 14. Здатність надавати першу медичну допомогу при гострих патологіях в акушерсько-гінекологічній практиці. ФК 15. Здатність консультувати пацієнтів з питань репродуктивного здоров’я та планування сім’ї. |
7 – Програмні результати навчання | |
РН 1. | Знання основних нормативно-правових документів, законодавчих актів України та наказів МОЗ України, матеріалів ВООЗ. |
РН 2. | Знання клінічних протоколів та стандартів сестринської діяльності для виконання сестринських втручань. |
РН 3. | Знання та дотримування принципів сестринської деонтології. |
РН 4. | Розуміння основних потреб людини згідно з рекомендаціями Європейського регіонального бюро ВООЗ для медичних сестер. |
РН 5. | Застосовувати фармакологічні засоби при здійсненні професійної діяльності. |
РН 6. | Застосовувати та знати особливості мистецтва спілкування з пацієнтами. |
РН 7. | Розпізнавати основні потреби людиниу різні періоди життя. |
РН 8. | Знання сфер навчання пацієнтів: пізнавальної, емоційної, психомоторної. |
РН 9. | Знання змісту інструкцій і положень з охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки. |
РН 10. | Знання змісту нормативних документів стосовно належного зберігання та використання наркотичних і сильнодіючих лікарських засобів медичного призначення в умовах лікувально-профілактичних закладів. |
РН 11. | Застосовувати основних правил діловодства, документування в умовах лікувально-профілактичних закладів. |
РН 12. | Знання принципів основ санології. |
РН 13. | Уміння проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії згідно з нормативно-правовими, законодавчими актами України, наказами МОЗ України та матеріалами ВООЗ. |
РН 14. | Уміння демонструвати письмову та усну комунікації державною мовою. Застосовувати теоретичні знання та практичні уміння для виконання сестринських втручань відповідно до клінічних протоколів та стандартів сестринської діяльності з загальних та фахових дисциплін. |
РН 15. | Давати оцінку ефективності наданої невідкладної медичної допомоги. |
РН 16. | Проводити професійну діяльність при комунікативному зв’язку з пацієнтами нездатними до вербального спілкування. |
РН 17. | Виконувати медичні маніпуляції при наданні невідкладної медичної допомоги та застосовувати прийоми реанімації в надзвичайних ситуацій у мирний та воєнний час. |
РН 18 | Здійснювати противоєпідемічні заходи в осередку інфекційних та особливо небезпечних захворювань. |
8 – Ресурсне забезпечення реалізації програми | |
Кадрове забезпечення | Реалізацію освітньо-професійної програми зі спеціальності 223 Медсестринство забезпечують педагогічні працівники з повною вищою освітою відповідного профілю і напряму дисциплін, що викладаються, мають необхідний стаж педагогічної роботи та практичний досвід. Під час організації освітнього процесу можуть залучатися професіонали з досвідом дослідницької, управлінської, інноваційної, творчої роботи та або роботи за фахом |
Матеріально-технічне забезпечення | Усі приміщення відповідають будівельним і санітарним нормам.Кількість кабінетів і лабораторій та їх назви визначається навчальним планом зі спеціальності 223 Медсестринство. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів та лабораторій включає обладнання згідно з діючими нормами оснащення. Значна кількість кабінетів та лабораторій забезпечена мультимедійними системами та комп’ютерами. Кабінети і лабораторії паспортизовані. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Програма повністю забезпечена навчально-методичними комплексами з усіх навчальних компонентів до складу яких входять: типова та робоча програма навчальної дисципліни, методичні розробки лекцій, практичних занять та навчальних практик, матеріали для організації самостійної позааудиторної роботи студентів, матеріали контролю тощо. До програмного забезпечення входять також електронний ресурс, який представлений електронними підручниками та посібниками, комплексами навчальних відеофільмів, комп’ютерними програмами для проведення тестового контролю знань студентів. Наявний офіційний веб-сайт закладу освіти, на якому розміщена основна інформація про його діяльність. |
9 – Академічна мобільність | |
Національна кредитна мобільність | Національна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту»,Закону «Про фахову передвищу освіту» та угодами між ДВНЗ «Ужгородський національний університет».Допускаються індивідуальні угоди про академічну мобільність для навчання та проведення досліджень в наукових установахУкраїни |
Міжнародна кредитна мобільність | Міжнародна мобільність,проведення зарахування результатів міжнародної мобільності здійснюється на підставі Закону «Про фахову передвищу освіту» |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Не проводиться |
2. ПЕРЕЛІК КОМПОНЕНТІВ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ТА ЇХ ЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ
2.1. Перелік компонент ОПП
Обов’язкові компоненти ОПП | |||
Код н/д | Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, практики) | Кількість кредитів ECTS | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
І.1. Обов’язкові компоненти,які формують загальні компетентності | |||
ОК 01. | Культурологія | 3 | Залік |
ОК 02. | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3 | Екзамен |
ОК 03. | Іноземна мова (за професійним спрямуванням) | 6 | Залік |
ОК 04. | Основи правознавства та медичного права | 3 | Залік |
ОК 05. | Історія України | 3 | Екзамен |
ОК 06. | Основи латинської мови з медичною термінологією | 3 | Залік |
ОК 07. | Основи психології та міжособового спілкування, медичної етики та деонтології | 3 | Залік |
ОК 08. | Основи інформаційних технологій в медицині | 3 | Залік |
ОК 09. | Медична хімія | 3 | Залік |
ОК 10. | Анатомія людини | 5 | Екзамен |
ОК 11. | Фізіологія людини | 3 | Залік |
ОК 12. | Патоморфологія та патофізіологія | 3 | Залік |
ОК 13. | Основи медичної біології з генетикою | 3 | Залік |
ОК 14. | Основи мікробіології з імунологією | 3 | Залік |
ОК 15. | Основи фармакології та медичної рецептури | 4 | Екзамен |
ОК 16. | Основи екології та профілактичної медицини | 3 | Залік |
ОК 17. | Фізичне виховання | 6 | Залік |
Всього: | 60 | ||
ОК 18. | Загальний догляд за хворими та медична маніпуляційна техніка | 8 | Екзамен |
ОК 19. | Внутрішня медицина | 7 | Екзамен |
ОК 20. | Педіатрія | 7 | Екзамен |
ОК 21. | Хірургія з основами онкології | 7 | Екзамен |
ОК 22. | Акушерство | 16 | Екзамен |
ОК 23. | Гінекологія, репродуктивне здоров’я та планування сім’ї | 9 | Екзамен |
ОК 24. | Дерматологія та венерологія | 3 | Залік |
ОК 25. | Інфектологія з курсом епідеміології | 6 | Залік |
ОК 26. | Екстрена та невідкладна медична допомога з основами інтенсивної терапії | 4 | Залік |
ОК 27. | Офтальмологія | 3 | Залік |
ОК 28. | Оториноларингологія | 3 | Залік |
ОК 29. | Неврологія, психіатрія та наркологія | 5 | Залік |
ОК 30. | Медична та соціальна реабілітація | 4 | Екзамен |
ОК 31. | Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі | 3 | Залік |
ОК 32. | Військово-медична підготовка та медицина надзвичайних ситуацій | 4 | Залік |
Всього: | 89 | ||
ОК 33 | Виробнича практика | 6 | Залік |
ОК 34 | Переддипломна практика | 6 | Залік |
ОК 35 | ЄДКІ | 1 | |
Разом: | 162 | ||
ІІ.Вибіркові освітні компоненти ОПП (за вибором здобувачів освіти) | |||
ІІ.1.Вибіркові освітні компоненти,що формують загальні компетентності | |||
ВК 01. | Базова підтримка життєдіяльності | 3 | Залік |
ВК 02. | Безпечне середовище у закладах охорони здоров’я | 3 | Залік |
ВК 03. | Основи філософських знань | 3 | Залік |
ВК 04. | Психічне здоров’я | 3 | Залік |
ВК 05. | Соціологія | 3 | Залік |
ВК 06. | Конфліктологія | 3 | Залік |
Разом: | 6,0 | ||
ІІ.2. Вибіркові освітні компоненти,що формують спеціальні компетентності | |||
ВК 07. | Основи економічної теорії та проектний і ресурсний менеджмент | 3 | Залік |
ВК 08. | Громадське здоров’я та громадське медсестринство | 3 | Залік |
ВК 09. | Перша медична допомога з загальним доглядом | 3 | Залік |
ВК 10. | Домедична допомога з ознайомчою медичною практикою | 3 | Залік |
ВК 11. | Лідерство та командна робота | 3 | Залік |
ВК 12. | Біоетика | 3 | Залік |
ВК 13. | Фітотерапія | 3 | Залік |
ВК 14. | Медсестринство в стоматології | 3 | Залік |
ВК 15. | Соціальна медицина та медична статистика | 3 | Залік |
ВК 16. | Медсестринство в косметології | 3 | Залік |
ВК 17. | Медсестринська етика | 3 | Залік |
ВК 18 | Інформаційне забезпечення здорового способу життя | 3 | Залік |
Разом: | 12,0 | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 180 | ||
2.2. Розподіл кредитів обов’язкових та вибіркових компонентів ОПП між циклами підготовки
Освітні компоненти | Загальна кількість кредитів ECTS | Обов’язкові Компоненти кредитів | Вибіркова частина кредитів |
Дисципліни,які формують загальні компетентності | 60 | 60,0 | 6,0 |
1.3. Дисципліни,які формують спеціальні компетентності | 89 | 89,0 | 12,0 |
Виробнича | 6,0 | 6,0 | |
Переддипломна практика | 6,0 | 6,0 | |
Єдиний державний кваліфікаційний іспит | 1,0 | 1,0 | |
Усього: | 180 | 162 | 18,0 |
Обов’язкові компоненти освітно-професійної програми становлять 90%, вибіркові – 10%.
3. ФОРМА АТЕСТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Атестація випускників спеціальності 223 «Медсестринство» спеціалізація освітньо-професійної програми «Акушерська справа» проводиться в два етапи: теоретичний (тестовий) та практичний, з виставленням однієї оцінки. Теоретична частина складається у формі Єдиного державного кваліфікаційного іспиту який спрямований на перевірку досягнень результатів навчання, відповідно до вимог Стандарту та освітньо-професійної програми. Практична частина включає дисципліни «Акушерство», «Гінекологія», «Внутрішня медицина», «Хірургія», «Педіатрія», «Основи охорони праці та охорона праці в галузі» та завершується видачею документа встановленого зразка про встановлення ступеня фахового молодшого бакалавра з присвоєнням кваліфікації «сестра медична
4. ВИМОГИ ДО СИСТЕМИ ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Система внутрішнього забезпечення якості даної освітньо-професійної програми та якості освіти за даною ОПП є складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти в КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради. Перелік процедур щодо розроблення, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійної програми (відповідно до частини 2 статті 17 та статті 49 Закону України «Про фахову передвищу освіту»)
1. Визначення та оприлюднення політики і принципів забезпечення якості фахової передвищої освіти за даною освітньо-професійною програмою, що інтегровані до загальної системи управління КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради., узгоджені з його стратегією і передбачають залучення внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів (заінтересованих сторін).
2. Визначення і послідовне дотримання порядку розроблення освітньопрофесійної програми, який забезпечує: ¾ відповідність її змісту стандартам фахової передвищої освіти , декларованим цілям; ¾ ураховує позиції зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів; ¾ містить чітке визначення кваліфікацій, що присуджуються та/або присвоюються (вони мають бути узгоджені з Національною рамкою кваліфікацій).
3. Моніторинг та періодичний перегляд даної освітньо-професійної програми за участю студентів (включаючи їх опитування та застосування інших інструментів внутрішнього моніторингу) з метою гарантування досягнення встановлених для цієї ОПП цілей та їх відповідності потребам власне здобувачів фахової передвищої освіти та суспільства загалом.
4. Дотримання вимог правової визначеності, оприлюднення та послідовного дотримання нормативних КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради з питань урегулювання всіх стадій підготовки здобувачів фахової передвищої освіти (прийом на навчання, організація освітнього процесу, визнання результатів навчання, переведення, відрахування, атестація тощо).
5. Забезпечення надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти відповідно до розробленої в закладі системи оцінювання та індивідуальної освітньої траєкторії кожного студента, що здійснюється у рамках освітнього процесу.
6. Визначення та послідовне дотримання вимог щодо компетентності педагогічних працівників, застосовування чесних і прозорих правил прийняття на роботу та безперервного професійного розвитку персоналу.
7. Здійснення необхідного фінансування освітньої та викладацької діяльності, а також адекватних та доступних освітніх ресурсів і підтримки здобувачів фахової передвищої освіти за даною освітньо-професійною програмою.
8. Збирання, аналіз та використання відповідної інформації для ефективного управління освітнім процесом за даною освітньо-професійною програмою та іншими сферами діяльності закладу.
9. Забезпечення публічної, зрозумілої, точної, об’єктивної, своєчасної та легкодоступної інформації про дану освітньо-професійну програму та діяльність закладу щодо якості організації освіти за нею, умови і процедури присвоєння ступеня фахової передвищої освіти та кваліфікацій. 10. Дотримання академічної доброчесності працівниками та здобувачами фахової передвищої освіти в рамках організації освітнього процесу за даною освітньопрофесійною програмою та поза ним, у тому числі створення і забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату та інших порушень академічної доброчесності, притягнення порушників до академічної відповідальності відповідно до чинних у КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради Положення про академічну доброчесність, Етичного кодексу, Системи внутрішнього забезпечення якості освіти, інших документів.
11.Періодичне проходження процедури зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти під час акредитації даної освітньо-професійної програми, позапланового аудиту та інших інструментів, процедур та заходів, визначених частиною 4 статті 17 Закону України «Про фахову передвищу освіту»
12.Залучення здобувачів фахової передвищої освіти та роботодавців як повноправних партнерів до процедур і заходів забезпечення якості освіти та здійснення освітньої діяльності за даною освітньо-професійною програмою.
13.Забезпечення дотримання принципів студентоорієнтованого навчання за даною освітньо-професійною програмою з урахуванням індивідуальної освітньої траєкторії кожного здобувача освіти та в освітньому процесі; загалом.
14. Дотримання інших процедур і заходів, визначених законодавством, установчими документами КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради.
5. ВИМОГИ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ ОПП
Сестринська справа розроблена на основі стандарту фахової передвищої освіти зі спеціальності 223 Медсестринство галузі знань 22 Охорона здоров’я освітньо-професійного ступеня «фаховий молодший бакалавр», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України наказом № 1202 від 08.11.2021р. http://surl.li/ejfny 6.
6.ПЕРЕЛІК НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ, НА ЯКИХ БАЗУЄТЬСЯ СТАНДАРТ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
1. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
2. Закон України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 № 2745-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1341 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» (зі змінами) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-BF#Text
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 266 «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (зі змінами) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ru/266-2015-BF#Text
5. Постанова Кабінету Міністрів Українивід 28.03.2018 № 302 «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2018-п#Text
6. Наказ МОН України від 06.11.2015 № 1151 «Про особливості запровадження переліку галузей знань, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 266» (зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН України від 12.04.2016 року № 419).
7. Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2020 № 918 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів фахової передвищої освіти».
8. Наказ Держспоживстандарту від 28.10.2010 № 327 «Національний класифікатор України. Класифікатор професій ДК 003:2010» URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text 9. Наказ МОН України від 22.05.2020 року № 673 “Про затвердження Переліку спеціальностей, здобуття ступеня освіти з яких необхідне для доступу до професій, для яких запроваджено додаткове регулювання”.
10. Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009:2010, чинний від 01.01.2010 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vb457609-10#Text
6. Структурно-логічна схема ОПП 6.1. Структурно-логічна схема ОПП на основі ПЗСО І курс ІІ курс ІІІ курс І семестр ІІ семестр ІІІ семестр ІV семестр V семестр VІ семестр Обов’язкові освітні компоненти ОК1. Культурологія ОК2. Українська мова (за професійним спрямуванням) ОК 3.Іноземна мова (за професійним) ОК 4. Історія та культура України ОК5. Основи латинської мови з медичною термінологією ОК 6. Основи психології та міжособове спілкування ОК 10. Анатомія людини ОК 13. Основи медичної біології з генетикою ОК14.Основи мікробіології) ОК17. Фізичне виховання ОК18.Загальний догляд за хворими та медична маніпуляцій на техніка ОК 3. Іноземна мова (за професійним спрямуванням ) ОК 8.Основи інформаційних технологій в медицині ОК 9.Медична хімія ОК 10. Анатомія та фізіологія людини ОК 11.Фізіологія людини ОК 12 Патоморфологія та патофізіологія ОК15.Основи фармакології та медичної рецептури ОК17. Фізичне виховання ОК18.Загальний догляд за хворими та медична маніпуляцій на техніка ОК 3. Іноземна мова (за професійним спрямуванням ) ОК 16.Основи екології та профілактичної медицини ОК17. Фізичне виховання ОК 22.Акушерство ОК 25.Інфектологія з курсом епідеміології ОК 27.Офтальмологія ОК28.Оториноларингологія ОК 3. Іноземна мова (за професійним спрямуванням ) ОК 17. Фізичне виховання ОК19.Внутрішня медицина ОК20.Педіатрія ОК 21. Хірургія з основами екології ОК 22.Акушерство ОК 23.Гінекологія, репродуктивне здоров’я та планування сім’ї ОК19.Внутрішня медицина ОК20.Педіатрія ОК 21. Хірургія з основами екології ОК 22.Акушерство ОК 23.Гінекологія, репродуктивне здоров’я та планування сім’ї ОК 24.Дерматологія та венерологія ОК29. Неврологія, психіатрія та наркологія ОК 22.Акушерство ОК 23.Гінекологія, репродуктивне здоров’я та планування сім’ї ОК26.Екстренна та невідкладна медична допомогаз основами інтенсивної терапії ОК30.Медична та соціальна реабілітація ОК 31.Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі ОК32.Основи медичної допомоги в умовах воєнного часу та надзвичайних ситуацій Вибіркові освітні компоненти ВК 2.Безпечне середовище у закладах охорони здоров’я ВК 5.Соціологія ВК 6.Конфліктологія ВК1. Базова підтримка життєдіяльності ВК3.Основи філософських знань ВК4.Психічне здоров’я ВК 8.Громадське здоров’я та громадське медсестринство ВК 9.Перша медична допомога з загальним доглядом ВК 12.Біоетика ВК7.Основи економічної теорії та проектний і ресурсний менеджмент ВК10.Домедична допомога з ознайомчою медичною практикою ОК 11.Лідерство та командна робота ВК13.Фітотерапія ВК 14.Медсестринство в стоматології ВК15.Соціальна медицина та медична статистика ВК 16. Медсестринство в косметології ВК17.Медсестринська етика ВК 18. Інформаційне забезпечення здорового способу життя Практична підготовка ОК 33. Виробнича практика: Догляд за пацієнтами ОК 33. Виробнича практика : Медсестринська ОК 34.Переддипломна практи Атестація ОК35.Єдиний державний кваліфікаційний іспит, який складається з двох етапів: 1-й етап теоретичний – тестовий іспит 2-й етап практичний – практично орієнтований іспит |
7. МАТРИЦЯ ВІДПОВІДНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВИПУСКНИКА КОМПОНЕНТАМ
ОСВІТНЬО – ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ
ЗК1 | ЗК2 | ЗК3 | ЗК4 | ЗК5 | ЗК6 | ЗК7 | ЗК8 | ЗК9 | ФК1 | ФК2 | ФК3 | ФК4 | ФК5 | ФК6 | ФК7 | ФК8 | ФК9 | ФК10 | ФК11 | ФК12 | ФК13 | ФК14 | ФК15 | ФК16 | ФК17 | ФК18 | ФК19 | ФК20 | |
ОК 1 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||
ОК 2 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||
ОК 3 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||
ОК 4 | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||
ОК 5 | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||
ОК 6 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||
ОК 7 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||
ОК 8 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||
ОК 9 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 10 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||
ОК 11 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||
ОК 12 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 13 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 14 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 15 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 16 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 17 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 18 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||
ОК 19 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||
ОК 20 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||
ОК 21 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 22 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||
ОК 23 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||
ОК 24 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||
ОК 25 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |
ОК 26 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||
ОК 27 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 28 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 29 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 30 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 31 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 32 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 33 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 34 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ОК 35 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ВК 1. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||
ВК2. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||
ВК3. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||
ВК4. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||
ВК5. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||
ВК6. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||
ВК7. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК8. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||
ВК9. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||
ВК10. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК11. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК12. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК13. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК14. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК15. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||
ВК16. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК17. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||
ВК 18. | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
8. МАТРИЦЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ (ПРН) ВІДПОВІДНИМИ КОМПОНЕНТАМИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГОРАМИ
РН1 | РН2 | РН3 | РН4 | РН5 | РН6 | РН7 | РН8 | РН9 | РН10 | РН11 | РН12 | РН13 | РН14 | РН15 | РН16 | РН17 | РН18 | РН19 | РН20 | РН21 | РН22 | РН23 | РН24 | РН25 | РН26 | РН27 | РН28 | РН29 | РН28 | РН29 | РН30 | РН31 | РН32 | РН33 | |
ОК 1 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||
ОК 2 | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||
ОК 3 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 4 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 5 | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 6 | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||
ОК 7 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||
ОК 8 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 9 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 10 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||
ОК 11 | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 12 | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||
ОК 13 | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||
ОК 14 | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 15 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 16 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 17 | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 18 | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||
ОК 19 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||
ОК 20 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||
ОК 21 | * | * | * | * | * | * | |||||||||||||||||||||||||||||
ОК 22 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||
ОК 23 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||
ОК 24 | * | * | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||||
ОК 25 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | |
* | * | * | * | ||||||||||||||||||||||||||||||||
* | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
* | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК 17 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
ВК18 | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |