Положення про рейтингове оцінювання педагогічної діяльності працівників КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» ЗОР

Затверджую

Директор КЗ

«Хустський базовий   медичний

фаховий  коледж»

Закарпатської обласної ради

————————-Бабич В.В.

 «_10____»____11_____ 2022р.

ПОЛОЖЕННЯ

про рейтингове оцінювання педагогічної діяльності працівників

 КЗ  «Хустський базовий

медичний  фаховий коледж»

Закарпатської обласної ради

Затверджено  
  
рішенням педагогічної ради

КЗ «Хустського базового

медичного  фахового коледжу»

Закарпатської обласної ради

Протокол № 6    від   10.11. 2022 р.

І.       Загальні положення

              1.1. Положення розроблено відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII,  «Фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 № 2745-VIII, «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX , Типового положення  про атестацію педагогічних працівників, положення  про атестацію педагогічних працівників коледжу, а також положень коледжу в галузі  освітньої та методичної роботи.

                Рейтингова оцінка діяльності педагогічних працівників коледжу здійснюється з метою активізації та розвитку творчої професійної діяльності, стимулювання неперервної освіти, професіонального росту, підвищення персональної відповідальності за результати навчання і виховання молоді, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.

            1.2.  Головними завданнями введення рейтингової оцінки є:

–        забезпечення більшої об’єктивності оцінки якості діяльності педагогів за рахунок повноти та достовірності інформації;

–        диференціація оцінки діяльності для забезпечення стимулювання найкращих педагогічних працівників;

–        вдосконалення діяльності та розвиток коледжу через критичний, серйозний і відвертий аналіз колективом результативності власної праці;

–        стимулювання прагнення педагога до самовдосконалення, саморозвитку, самореалізації, освоєння передового педагогічного досвіду;

–        створення позитивних умов для професійно-особистісного розвитку педагогічних працівників, здатних до свідомого осмислення та оцінювання власного досвіду, усвідомлення своєї місії у професійній адаптації та становленні молодих викладачів;

–        вдосконалення науково-методичної основи викладацької діяльності;

–        виявлення недоліків і проблемних питань в діяльності педагогічних працівників;

–        посилення колективної зацікавленості педагогів у покращенні навчальних досягнень студентів;

–        формування системи матеріального (за наявності коштів) і морального стимулювання діяльності педагогічних працівників.

              1.3.   Система визначення рейтингу викладачів закладу передвищої освіти ґрунтується на таких засадах:

–        оптимізація – при вирішенні питань матеріального стимулювання система направлена не на штрафні санкції стосовно менш результативних показників діяльності, а на стимулювання праці осіб, що мають кращі результати в роботі;

–        прозорість – доступна система показників, за якими визначається рейтинг;

–        достовірність – отримання достовірної інформації на підставі сформованої системи показників форм статистичної звітності;

–        достатність системи показників – отримання інформації, що включає в

себе перелік критеріїв, достатніх для оцінки та матеріального заохочення роботи особи, що проходить рейтингове оцінювання;

–        доступність – легкість сприйняття системи оцінювання та забезпечення вільного доступу до неї;

–        гнучкість – можливість встановлення нових пріоритетів за рахунок зміни показників для оцінки видів діяльності.

         1.4.Рейтингове оцінювання роботи викладацького складу коледжу проводиться щорічно до 01 липня за підсумками попереднього навчального року   та не стосується представників адміністрації коледжу.

          1.5.Рейтингове оцінювання діяльності викладачів коледжу здійснюється рейтинговою комісією, повноваження якої виконує методична рада коледжу.

 До складу методичної ради входять:

  • директор коледжу;
  • заступник директора з навчально- виховної роботи(голова) ;
  • заступник директора з навчально-виробничої практики;
  • завідувачі відділеннями;
  • методист коледжу;
  • голови циклових комісій;
  • представник профспілкового комітету.

        1.6.Склад методичної комісії, що здійснює рейтингове оцінювання викладачів коледжу, затверджується наказом директора коледжу щорічно до 01 вересня та доводиться до відома педагогічного колективу.

        1.7.У разі виникнення суперечок в ході визначенні рейтингового місця окремих викладачів рейтинговою комісією проводиться голосування, рішення з якого приймається на основі простої більшості голосів членів комісії, які приймали участь у ньому.

        1.8.У разі однакової кількості «за» і «проти» рішення приймається на користь педагогічного працівника, стосовно якого відбувалось голосування.

2. МЕТОДИКА РОЗРАХУНКУ РЕЙТИНГУ ВИКЛАДАЧА

       2.1.Рейтинг   викладача  визначається       з        урахуванням       окремих     видів виконаної роботи та їх сумарної бальної оцінки.

       2.2.Сумарна бальна оцінка річного рейтингу викладача містить такі складові:

  • бали за результативність виконання посадових обов’язків та окремих видів навчальної роботи;
  • бали за участь у виховній роботі зі студентами коледжу;
  • бали за науково-методичну роботу;
  • бали за участь в організаційній роботі;
  • бали за перемогу у конкурсах у галузі освіти, науки, спорту та мистецтв;
  • бали за результативність профорієнтаційної роботи;

     2.3.Кожний напрямок діяльності викладачів коледжу може включати різні види робіт. За кожен з них в залежності від складності, важливості та вчасного виконання нараховується різна кількість балів (додаток 1).

     2.4.Середні якісні показники рівня знань студентів (за підсумками семестрового оцінювання, Кроку М, ДПА тощо), передбачені у (додатку 1), розраховуються як середнє арифметичне відповідних якісних показників по кожній з груп. У разі проведення відповідного оцінювання рівня знань студентів в одній групі замість середнього якісного показника враховується якісний показник лише по цій групі.

     2.5.Дані про результати виконання всіх видів діяльності та їх бальну оцінку кожен викладач подає на затвердження голові циклової комісії. Викладачі несуть особисту відповідальність за достовірність наданої інформації.

     2.6.  Викладач разом з головою циклової комісії формують звіт за встановленою формою. Голови циклових комісій здійснюють перевірку відповідності бальних оцінок за окремі види діяльності, виставлених викладачами, критеріям  (додатку 1). Перевірені та затверджені головами циклових комісій дані по кожному з викладачів подаються до рейтингової комісії для остаточного визначення їх рейтингу.

      2.7. Проводиться обговорення облікової роботи викладачів на засіданнях відповідних циклових комісій.

     2.8.Результати роботи комісії оформлюються протоколом.

     2.9. Обліковані дані подаються в методичний кабінет до 01 липня (або раніше за потребою атестаційної комісії тих викладачів, що атестуються )поточного року і розглядаються рейтинговою комісією. На вимогу рейтингової ( методичної) комісії до звітів додаються довідкові матеріали, які підтверджують наведені у звітах показники.

    2.10. За рішенням рейтингової комісії бальні оцінки можуть змінюватись у межах максимально передбаченої кількості.

    2.11. Результати рейтингового оцінювання педпрацівників за результатами діяльності у поточному навчальному році оприлюднюються на останньому засіданні педагогічної ради коледжу та в методичному кабінеті.

    2.12. Відповідно до рейтингового місця педагогічних працівників представляють до нагород, премій (якщо дозволяють кошти), встановлюється кваліфікаційна категорія під час атестації, відповідно розподіляється навчальне навантаження на наступний навчальний рік.

3.Порядок розгляду скарги викладача про результати оцінки діяльності

      Викладач подає апеляцію в 5-денний термін після засідання рейтингової комісії. Рейтингова комісія розглядає апеляцію в присутності викладача.

Бальні оцінки за окремі види діяльності викладача

    № з/п   Назва основних видів роботи Кількість облікових балів  
  макс. кількість само- аналіз нарахо- вано комісією  
  1 2 3 4 5  
  І. Результати освітньої діяльності  
      1.1. Середня загальна успішність за підсумками кожного семестру:        
  95-100% 3      
  100% 5      
        1.2. Середній якісний показник рівня знань студентів наприкінці вивчення курсу (для дисциплін, що вивчаються більше 2 семестрів – наприкінці навчального року)        
  менше 45 % 0      
  45-59% 3      
  60% та більше 5      
      1.3. Середній якісний показник рівня знань студентів за підсумками Кроку М        
  менше 45 % 0      
  45-59% 3      
  60% та більше 5      
      1.4. Середній якісний показник рівня знань студентів за підсумками ДПА        
  менше 45 % 0      
  45-59% 3      
  60% та більше 5      
      1.5. Середній якісний показник рівня знань студентів за підсумками складання державних іспитів        
  менше 45 % 0      
  45-59% 3      
  60% та більше 5      
  1.6. Систематичне проведення консультацій зі студентами у позааудиторний час 5      
    1.7. Підготовка студентів до участі в міських, обласних (регіональних) та Всеукраїнських етапах олімпіад, конкурсів   5        
    1.8. Результативність участі студентів у Всеукраїнських етапах олімпіад, конкурсів:        
ІІІ місце 10      
ІІ місце 15      
І місце 25      
      1.9. Результативність участі студентів в обласних (регіональних) етапах олімпіад, конкурсів:        
  ІІІ місце 3      
  ІІ місце 5      
  І місце 10      
    1.10. Підготовка студентів коледжу до проведення зрізів знань тощо (не враховуються ті зрізи знань, які проводяться викладачами коледжу на початку навчального року чи семестру)     5    
ІІ. Результати організаційної роботи.
  2.1. Виступ на засіданнях педагогічної, методичної ради, конференцій, семінарів та ін. (за кожен)   5    
2.2. Підготовка доповідей, повідомлень; 5    
2.3. Керівництво цикловою комісією 5    
2.4. Проведення тижнів циклової комісії 5    
2.5. Проведення тематичних днів 5    
2.6. Керівництво гуртком 5    
2.7. Керівництво академічною групою студентів 5    
2.8. Методичне керівництво практикою 5    
2.9. Виконання роботи наставника викладачів- початківців 5    
2.10. Ведення журналів академічних груп 5    
2.11. Організація та систематичне проведення гурткової роботи зі студентами коледжу 5    
2.12. Завідування кабінетом, лабораторією 5    
  2.13. Сприяння роботі сайту коледжу (систематичне забезпечення його навчально-методичними матеріалами, фото-звітами тощо)   10    
2.14. Організація та проведення загальноколеджівських відкритих виховних заходів не більше ніж двома викладачами (за кожен захід кожному з викладачів)         10    
2.15 Організація та проведення олімпіад серед студентів коледжу не більше ніж двома викладачами, мовно-літературних та інших конкурсів не більше ніж трьома викладачами (за  кожну олімпіаду або конкурс)     10    
2.16 Належне ведення навчальної документації (заповнення журналів,вчасневиставлення оцінок,оформлення відомостей обліку успішності). 5    
2.17 Виконання громадських доручень 5    
2.18 Робота в складі журі олімпіад,конкурсів.спортивних змагань 5    
ІІІ. Результати науково-методичної діяльності
  3.1. Написання, підготовка до видання та перевидання підручників, електронних підручників, навчальних посібників   5    
3.2. Написання методичних вказівок та рекомендацій; 5    
3.3. Написання сценаріїв виховних заходів 5    
  3.4. Написання наукових статей у газети, журнали, інші видання (на кожного з авторів):      
якщо кількість авторів 1 або 2 10    
якщо кількість авторів більша двох 7    
  3.5. Написання робочих зошитів, інструкцій до виконання лабораторно-практичних робіт, авторами яких є викладачі коледжу (за кожен)   10    
3.6. Видання посібників, підручників, авторами яких є викладачі коледжу, під грифом МОН України 50    
3.7. Авторство у розробці типових навчальних програм дисциплін (за кожну) 10    
      3.8.  Створення методичного забезпечення:   лекцій; практичних занять; семінарських занять; лабораторних занять; практики; самостійної роботи студентів; робочих навчальних програм; (за кожен)       5    
3.9. Підготовка     і      впровадження     комп’ютерного програмного забезпечення навчальних дисциплін 5    
3.10. Підготовка       мультимедійного       забезпечення дисциплін 5    
3.11. Складання екзаменаційних білетів, тестів 5    
3.12. Складання завдань для проведення підсумкового контролю 5    
3.13. Складання завдань   для   проведення   тестового контролю 5    
  3.14. Розробка і впровадження наочних навчальних посібників    (схем,    діаграм,    стендів,    слайдів, таблиць тощо)   5    
    3.15. Створення       та       використання       навчальних відеофільмів 5    
3.16. Керівництво              пошуковою,              науково- дослідницькою, творчою роботою студентів 5    
  3.17. Рецензування робіт (навчальних програм, підручників, навчальних посібників, збірників тестових завдань, словників, довідників тощо) (за кожну)   5    
3.18. Підготовка і проведення відкритих занять 5    
3.19. Підготовка і проведення відкритих виховних годин 5    
3.20. Проведення та участь в олімпіадах, конкурсах; змаганнях (міських, обласних, Всеукраїнських) 20    
3.21. Участь у розробці державних стандартів вищої освіти 20    
                    ІV. Результати виховної роботи
4.1. Участь в організації та проведенні позааудиторних виховних заходів 5    
    4.2. Участь куратора і студентів академічної групи у громадських організаціях, виховних, спортивних та інших заходах: освітнього закладу (1-5б.); місті, області (5-10б.)     5   10    
          4.3. Організація виховної роботи в студентському колективі: ведення    документації    куратора    академічної групи;активність студентської групи;успішність групи;якість знань студентів;відвідування студентами занять;дотримання правил внутрішнього розпорядку і техніки безпеки студентами групи;збереження контингенту (за кожен пункт)           5    
4.4. Робота куратора з батьками 5    
4.5. індивідуальна робота зі студентами 5    
  4.6 Підготовка студентів до участі в обласних (регіональних) та Всеукраїнських етапів спортивних змагань (за кожен з видів спорту відповідальному викладачеві)   5    
    4.7. Результативність участі студентів в обласних (регіональних) етапах спортивних змагань (за кожен з видів відповідальному):      
ІІІ місце 5    
ІІ місце 7    
І місце 10    
    4.8 Результативність участі студентів у Всеукраїнських етапах спортивних змагань:      
ІІІ місце 10    
ІІ місце 15    
І місце 25    
  4.9. Особиста організація загальноколеджних спортивних змагань, культурних та культурно- розважальних заходів (за кожен захід або змагання)   5    
  4.10 Секційна робота зі студентами коледжу   5    
4.11 Систематичне проведення виховних годин зі студентами коледжу 5    
    4.12 Загальна організація виховної роботи в групі, куратором якої є викладач:      
зауважень немає 5    
незначні зауваження 3    
постійні зауваження 0    
4.13 Організація дієвого самоврядування в групі, куратором якої є викладач 5    
  4.16 Проведення зі студентами позааудиторних заходів, екскурсій, організація відвідування музеїв, театрів тощо (за кожен захід)   5    
  4.17. Кількість пропусків занять без поважних причин на одного студента групи, куратором якої є викладач, менше 10 годин   5    
V. Результати підвищення кваліфікації
5.1. Підвищення кваліфікації на факультетах підвищення кваліфікації 5    
5.2. Шляхом стажування 5    
5.3. Самоосвіта 5    
5.4. Навчання в магістратурі 10    
5.5. Навчання в аспірантурі 20    
VІ. Позиції, які дають право на зниження кількості балів.
6.1. Порушення виконавчої дисципліни (невиконання посадових та службових обов’язків, доручень тощо) -10    
6.2. Недоліки ведення навчальної документації ( за кожне) -5    
6.3. За відсутність на засіданні педагогічної ради, методичної ради, циклової комісії без поважної причини ( за кожне) -5    
         
         
Додаток 2
Додаток 2

Викладач____________________________

Циклова комісія______________________________ Голова ЦК______________

Заступник директора з  навчально-виховної роботи______________________

Завідувач методичного кабінету__________________